Mot min fristad

Igår somnade jag på en blöt kudde, tårarna kunde liksom inte sluta falla längs mina kinder. Mådde dåligt hela dagen igår och kände mig som ett känsligt hormonmonster. Såg North Country och grät. Pratade med mamma och grät ännu mera. Ville att hon skulle stryka min panna, torka mina kinder och säga att allt kommer lösa sig.
Känner att jag behöver komma iväg några dagar. Bara vara. Vakna till måsarnas skri och känna doften av havet, ta långa promenader längs stranden och njuta av tystnaden. Njuta av att vara på landet innan norrmännen och alla campare invaderar. Behöver det. Rensa tankarna. Få ny energi.
Får se om Marcus vill följa med eller inte, tror Zune skulle älska att springa runt och jaga frisbee på tomten eller galoppera i vattenbrynet på stranden. Annars åker jag till Resö själv med mina pennor och tavlor. Gå till Tempo och sitta och snacka skit på stentrappen med butiksägaren Johan, gå ner till hamnen och hälsa på fiskargubbarna och knäppa massa bilder på vackerheten som finns på Resö. Hoppas också på att kunna få träffa älskade Johanna och ta en promenad med Noel.
Snart. Är. Jag. Där.

Kommentarer
Postat av: Johanna

Hör bara av dig så ses vi :)

Puss

2011-04-08 @ 10:55:41
URL: http://johannaliljaselin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0