Herr Prettouggla

Nej men oj! Har vi en blogg?! Ja just det!
Excuse excuse för the bloggtorka. Har haft händerna fulla med annat. Vart Zofie har haft sina händer vet jag inte hehehe men jag har flängt som en packåsna. Stockholm-Borås-Göteborg-Borås-Göteborg-Borås-Göteborg-Borås-Stockholm från tors-sön så ja, jag är rätt trött ja.

Men helgen var förfärligt fin. Träffade fina vänner. Gick på vernissage. Gick på en förfest med typ 16 flator och 2 killar. Blev av med min Gretasoskuld. Träffat nya söta vänner. Pratat om kärlek. Haft ont i hjärtat.

Sen var det den där komersiella dagen igår. Den dagen då det säljs hundratusentals askar med geléhjärtan, rosor som inte doftar ett skit och den dagen då alla restauranger bara har tvåor som bokningar. Typ.

Träffade en person som jag tycker väldigt mycket om och pratade och det gjorde ont ont. Alla krossade hjärtans dag. High five.

Men livet går vidare och på kvällen var jag, min syster och familjens överhuvud hos min bror på Bastugatan. Han har utsikt över halva Sthlm så varje gång jag är där har jag lust att typ låsa in honom i tvättstugan och barrikera hans lägenhetsdörr. Så mycket skulle jag vilja bo där typ.

Men nu bor jag i Borås, på 8:e våningen och min bror bor bara på 4:e och vi har inte utsikt över halva Borås utan typ hela. Wawawiwah.

Jag har kommit igång med min gamla terapi igen, målningen och det känns hur fint och bra som helst. Blev ett besök på Matton igår och sen köttade jag med penna och papper på mitt ljusbord. Slutresultatet blev Herr Prettouggla och det är redan en som vill köpa den! Klad hest!




Puss och kram

Tove

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0